Pszichodráma

 

 

A gyermek-pszichodráma módszeréről

 

A gyermek-pszichodráma csoportban a gyerekek egy mesés csodavilágban találják magukat, ahol két csoportvezető segítségével közösen találnak ki történeteket, majd valódi jelmezekbe bújva el is játsszák azokat, egy közös alkotó folyamat részesévé válva ezzel. 
A szerepjáték élménye a gyerekekben felszabadulást, örömet okoz és olyan eszköz, amely hozzásegíti őket énképük módosításához, felszabadítja a kreativitást, bővíti a szerep -repertoárt, katartikus élményekhez juttatja őket, s ezáltal énerősítő, személyiségfejlesztő hatása van. A Pszichodrámacsoporttevékenység célja, hogy a gyerek képes legyen változatos szerepekbe beleélni magát, hogy megvalósítsa egyéniségének, személyiségének eddig rejtett lehetőségeit, dimenzióit, és segít a gyerekeknek az önállósodásban, függetlenedésben. A csoportélmény előmozdítja a kölcsönös megértés, elfogadás, együttműködés légkörének kialakulását is, emellett kiválóan alkalmas olyan életkori sajátosságokból fakadó elakadások feloldására, mint a testvérféltékenység, szeparációs szorongás, beilleszkedési problémák, félénkség, agresszió. 
A foglalkozások heti rendszerességgel, a tanév rendjét követve (októbertől májusig) zajlanak, az óvodai-iskolai szüneteket figyelembe véve.
A csoport indulását megelőzi a szülőkkel való interjú, valamint a gyermekkel való rövid ismerkedés, mely segíti a csoportvezetőket a gyerekek sajátosságainak megismerésében, a csoport ideális összeállításában. A foglalkozássorozat folyamán a szülőknek lehetőségük van egyéni konzultációra, melynek keretében visszajelzést adunk a gyermek fejlődéséről.

A csoportokat pszichológusi végzettséggel rendelkező, a Magyar Individuálpszichológiai Egyesület rendjében képződött gyermekjáték-dráma vezetők tartják.